Deze blog benadrukt het belang van empowerment en een gelijkwaardige relatie tussen zorgvrager en zorgverlener: DE PATIËNT AAN HET WOORD. Als patiënt is het essentieel om controle te hebben over je mondgezondheid. Dit bereik je niet alleen door informatie te ontvangen, maar ook door echt gehoord te worden en samen met je tandarts, mondhygiënist of assistent beslissingen te nemen. Op die manier voelt een bezoek aan als een gezamenlijke inspanning in plaats van een passieve ervaring. Wat houdt dit in? Lees meer op
DE PATIËNT AAN HET WOORD. Het is belangrijk dat je als patiënt ruimte krijgt om vragen te stellen, dat er samen beslissingen worden genomen, begrip is voor eventuele spanning of twijfel en visuele hulpmiddelen worden ingezet. Een goede dynamiek tussen zorgvrager en zorgverlener kan leiden tot een prettigere ervaring en betere resultaten. Een voorbeeld hiervan is wanneer een patiënt met tandvleesontsteking een behandeladvies krijgt. Door open communicatie en samenwerking kunnen de zorgen van de patiënt worden aangepakt en leidt dit tot een effectievere behandeling. Ontdek meer op
123tandarts.nl.